Uno siman - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wouter Boxtel - WaarBenJij.nu Uno siman - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wouter Boxtel - WaarBenJij.nu

Uno siman

Blijf op de hoogte en volg Wouter

18 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is het alweer een week geleden, een week gleden dat we in het vliegtuig zaten richting Curaçao. En wat is de tijd sindsdien sloom gegaan.. Echt alles gaat hier op het gemakje, niets heeft dan ook haast of iets..

Maar dit is wel een mooi moment geweest voor ons om vanalles te regelen en te doen, zoals;
-onze eerste werkdag bij Papagayo
-ons gammelbakkie 1.0 én 2.0 en vanaf morgen zelfs 3.0

-voor de 1ste keer naar het strand geweest
-en natuurlijk ook voor de 1ste keer verbrand
-naar de Albert Heijn geweest (hoe Hollands kan je het hebben)

Eerste werkdag;
Dinsdag 15 Januari moesten we er dan toch wel echt aan geloven, voor de eerste keer aan het werk bij Papagayo Specialty Restaurant. Het was 15.00 en Yllona en ik stonden paraat hoor, helemaal in de zwarte kleding, lange broek, schiet mij maar lek, oja en nog rond de 28 graden... Maar het was goed gegaan die avond, lekker open restaurant en een rustig avondje qua gasten. Aan het einde van de avond sloten Yllona en ik dan ook het restaurant samen met Moes (General manager + Chef kok). Verder gewoon een lekker klein team en leuke collega's.

Gammelbakkie;
Om je hier op het eiland 's avonds te kunnen verplaatsen heb je wel echt een auto nodig hoor, dus wij van de andere huisgenoot een nummer gekregen van iemand die auto's verhuurde. Dus wij bellen diezelfde avond nog op en ja hoor, er was nog een auto beschikbaar! Wij helemaal blij, krijgen we de volgende dag echt zo'n rammelbak van hier tot ginder die van ellende uit elkaar valt maaaaaar we zouden 2 dagen later al een andere auto krijgen omdat deze niet ''geschikt'' was, oftewel gewoon helemaal naar de klote. 2 dagen later kregen we dus een andere auto die er dus NOG slechter aan toe was en krijgen morgen dus onze 3de bak.... In Nederland hebben we er nieteens één, en hier verslijten we er gewoon 3 in een week.....

Verder zijn we nog steeds aan het rondrijden voor eventuele supermarkten en/of leuke dingen om te doen, krijgen volgende week ook een persoonlijke tour over het eiland van Miesje om zo alles wat beter te verkennen!!

We hebben het goed naar onze zin, genieten van het warme weer, lekker naar het strand gaan, zwemmen in de warme én lichtblauwe zee en natuurlijk niet te vergeten werken.

Ayo dushi, mira abo siman ku ta bin
Wouter

• 18 Januari 2013 - 07:50

Saskia:

Hey Wouter, Ziet er strak uit hoor. En wat een verschil daar en hier....deze week hier ook alles langzamer maar dan door de sneeuw en gladde wegen. Oh ja en hier natuurlijk wel volop stress. Nou hoop dat barrel 3 het wel doet. Veel plezier daar xxx mama

• 18 Januari 2013 - 09:14

Marc:

Ha die Wouter ,ziet er strak uit. Strakker dan jullie auto?
    Mooi wit ,want wat wit is moet wit blijven(zegt DE bekende Nederlander)
    Geniet van jullie tijd daar ,zowel van je werk als vrije tijd.
    En pas je tempo maar aan ,kun je straks weer hard thuis werken? Hahaha
    Veel plezier en succes met barrel 3 maak er foto's van?
    Groetjes Xxx Papa

• 18 Januari 2013 - 10:42

Gabrie:

Hoi Wouter, ziet er allemaal leuk en gezellig uit. Zwarte kleding ! Wat vreemd. En die rammelbakken och als je maar komt, waar je moet zijn, dan is het toch prima. Werk en geniet ze! Liefs Gabrie xxx

• 18 Januari 2013 - 12:15

Leny:

Hey Wouter,
    Is er nog ergens een kamertie vrij haha, ziet er geweldig uit hoor!! Leuk dat we je kunnen volgen, ik blijf dit boek zeker lezen... groetjes van momenteel Leny met warme sjawl..

• 18 Januari 2013 - 12:35

Mieke:

Wat heb jij het toch rot hè ventje. Jaloersssssssss.......!!!!!!!!
    Xxxx

• 18 Januari 2013 - 17:26

Jack Tijs:

Hallo Wouter, leuk om te lezen dat het jullie goed gaat, over de auto zou ik me geen zorgen maken, kun je daar goed oefenen om later als je weer thuis bent al een volleerd piloot in pa zijn auto in Etten en omstreken rond te scheuren.

PS, Hier is het weer ook heerlijk, al enkele ochtend als ik op pad ga geeft de temp in de auto -11 graden aan, heerlijk en dus op weg naar de 11 steden tocht, helaas te laat we zitten nu niet meer in Balk.

Tot horens Gr Jack en Liek

• 18 Januari 2013 - 20:51

Marian.oostvogels:

Hee Wouter,

Jij lijkt wel een autohandelaar. Leuk hoor om je
    verhalen te lezen.
    Ik lees dat het een leuk en klein team is,
    dat is fijn werken.
    Jij zit daar te verbranden, en wij zitten te bevriezen
    hoe groot kan het verschil zijn.
    Geniet maar lekker daar!!!!

• 19 Januari 2013 - 11:08

Janine:

Het Wouter,

Jeetje wat heb je het slecht met je zwarte kleren zeg! Ruilen? :-P

Klinkt als een mooi avontuur daar! Geniet ervan en vooral blijven posten hé!

Liefs
    Janine

• 21 Januari 2013 - 20:37

Yvonne:

Wat een heerlijke verhalen. Mooi weer, leuk team, drie auto's en een relaxt tempo. Wat fijn dat je daar nu echt bent geland. Dat gaat helemaal goed komen me jou daar. Geniet maar lekker. Kom maar op me je verhalen.
    Sneeuwige groet, Yvonne